Friday, May 20, 2011

ntah la belalang~!!

Pukul 2 pagi, Hey Oh (Snow) mengegar keheningan malam. Layan lagu jap, tension, topik endocrine tak khatam lagi. Exam ada berapa belas hari je lagi. Tetiba perut mendayu-dayu lagu RHCP. Arghh..~

Chap, jom layan Ceaser. Lapar. Seriously
Wokep. JomJawapan yang sporting dari kawanku.

Jauh jgak Ceaser(fast food restaurant) ni. Dekat setengah kilo perjalanan. Takpa...  makan punya hal. Dua pagi sharp, keluar rumah, mulakan perjalanan. Jalan raya lenggang. Ada beberapa lelaki muda lalu lalang. Semuanya bangsa arab, tiada kelibat melayu. Malam-malam buta keluar makan, dah biasa. Tahun satu dulu lagi otai. Pukul 2 pagi sampai subuh lepak kat CC. Iskh..iskhh..

Di pertengahan perjalanan, mata aku terpandang 2 orang melayu. Seorang lelaki, seorang pempuan tengah duduk kat tangga kedai yang tak beroperasi pada waktu malam (Dating la tu.. bodohnya, skrang ni pukul 2 pagi la). Aishh Kalau sekumpulan lelaki melayu duk lepak kat Caeser 2-3 pagi, tak heran la. Yelah duk melepak , release tension sambil tengok bola. Ni tidak, kalau ye pon nak dating, esok-esok la der..takpon gi la lepak kedai makan ke.. bapak sengketnya, nak belanja awek makan pon xde duit.. Ni satu lagi, kau nak dating kebenda pukul 2 pagi ni, kalau nak mating tu masuk akal la jgak

[Sambung cerita] Lelaki tu perasan kehadiran aku dan Acap. Dia nampak cuak. Tau pon kau. Bajet xde orang la time larut malam ni, rupa-rupa ada lagi yang otai(kami). Aku pandang muka laki tu, emmm tak kenal.. Super Junior?? Nope!! Super Idiot Junior is better.. Both of them I think.. Lelaki tu takde la galak sangat.. pempuan tu je yang beria-ia lebih. Makin nak himpit je, tapi laki tu makin menjauh. Mungkin sebab dia dah nampak kami kot. Kami lintas depan mereka, 2 meter dihadapan mereka. Mata aku pandang straight kat mata mamat. Mata aku yang berkataLoe jangan macam-macamAku berlalu melepasi mereka. Tangan buat-buat raba poket seluar. Seluk tangan aku dalam poket. Mencari X201-Aegis.

Sampai Ceaser, order makan, enjoy~


On the way back home, we passed that spot again. Both of them gone. I don't know wher they went. Who give a rat's ass about them. Selemah-lemah iman ialah membenci dengan hati. Malas aku cari pasal ngan sesiapa kat Mesir ni. Yang aku tahu aku dah buat apa yang aku rasa patut. Silent warning to them. Buat-buat cari handset dalam seluar. Konon nak call PCM(pasukan cegah maksiat) la ni, padahal hanset kat umah, tak bawak pon.


Pastu yg aku bengang, duk kapel time 2-3 pagi ni xde otak ke.. Kau(laki) tu dah la kurus keding. Skali kena kacau ngan 4-5 pak arab(yg tough2) karang tak ke samok. Ingat boleh protect your love one la sangat. Sekali, awek lu ngan lu lu skali kena rogol ngan orang asing ni.

Aku sebenarnya no comment about couple ni. Bukan lah nak declare aku ni anti-couple. Memanglah manusia ni ada perasaan dan jiwa.Tapi nak kapel-kapel pon biarla ada disiplin. Takyah la sampai pukol 2 a.m nak berkepit lagi. Kalau ye pon sanggap, kahwin la dulu doe. Haahh?? Muda lagi bang??"banyak tanggungjawab la" kalau rasa muda, puasa dulu..

Kau tu Islam. Takut Allah.


ntah la belalang.. pandai pandai la kau.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...