Thursday, April 7, 2011

roomates & me: it's brotherhood

kalau nak diikutkan, hidup aku ni xpernah pon ada bilik sendiri.. what do I mean is I always ended up having roomates.. semua bilik yang pernah aku tinggal kena kongsi dengan orang lain.. humphh whahaha... tak bestnya.. (-.-) huhuhu sedey~.. I always wanted my own personal space, a lair that I can hibernate, eats and do stuffs (hmmm.?? what kind of stuff do you think.. hehhe..)

Well since home, I already had roomate. yup roomate pertama aku adalah Apizz(adik lelaki aku).Bertahun-tahun duk satu bilik... kami ni memang hampeh.. whahaha... bilik kami dah macam tempat beruang tidor dah.. kadang-kadang setahun sekali baru kemas bilik.. hahaha.. well~ lelaki.. nak wat camna kan.. Sekali-sekala kena beleter dengan mama "bilik macam got kambing.. heishh nak jadi gapo la bdak2 ni" complain mama... huhu.. teringat kat komik-komik bertingkat-tingkat kat bilik aku..biasanya komik tu la wat semak..lepas baca,  malas nak kemas.. hahhaa.. apa jenis budak la ni.. teringat kisah silam, banyak yang aku dan adik aku lalui dalam bilik tu... bila malam je duk borak-borak sampai tertidur.. kadang-kadang kena sound dengan mama lagi.. " oii.. tidor-tidor lah.. nok dekat pukul satu doh ni.. pah kalu gerok gi skoloh kan malas bangun".. hahah nostalgia, nostalgia..

Sesudah graduated dari SMKTM2, aku melangkah ke alam matrixs..(disitulah aku berjumpa Neo.. hahah bajet citer Matrix Reloaded lar ni)..... aku dapat tiga roomates.. (perhh.. bala-bala..).. nak wat camna kan.. redho je.. mungkin ada pengajaran yang tersurat kat situ.. Dibilik A1T1.27, terlakar sejarah cerita aku & 3 roomates, kadang2 manis, kadang2 pahit... namun itu semua pengalaman..
clock-wise:
1) poster depan pintu bilik.
2) meja study aku.. sepah kann
3) roomate aku  di ambang merdeka
4) sepah meja study aku..

Habis alam matrixs, balik rumah~~ngeh3~~ adik aku dah conquer bilik tu.. huhuhu.. abes katil aku dah terbelah dua.. apalah dia buat dengan Iba (adik bongsu aku)... duk main smackdown kot, sampai hancur my precious bed lagi empuk .. terpaksalah aku tidur atas tilam je(takda katil dah..)..

Tahun 2009, bulan 9, aku pi check-in ke alam Universiti.... Aku tak duduk asrama dah, tapi duduk rumah sewa. Ada 4 housmates dan seorang roomate.. satu bilik dua orang students.. aku dah boleh adapt dah ngan problem roomates ni.. dah berpengalaman lah katakan.. Fahmi, roomate aku ni first-timer(tak pernah ada roomate sblom ni dan first time berjauhan ngan famili dia).. but he okey-lar.. not much trouble to handle.. cuma pernahlah skali-skalo selingku.. but, that's normal... eventually berbaik semula..(tak baik gado lama-lama)....Abis tahun satu, aku pindah ke rumah sewa baru..
1) bila rajin kemas meja..
2) masak sup ayam tuu..
3) kerja part-time, tangkap tikus kat dapur..
4) sepah tu tetap ada

Balik raya tahun 2010, aku dah takde bilik dah... bilik dulu dah bagi full-ownership kat adik aku(baiknya~) sebab katil aku dah takda, hahaha... dekat seminggu jgak aku lepak & tido kat ruang TV.. Kesian melihat keadaan aku sebegini, Abah suruh aku amik satu bilik ni, dekat dengan dapur.. nak cakap bilik stor bukan, nak cakap bilik tidor pom bukan..kesimpulannya bilik lah cuma sedikit rabak(sepah) la... bilik ni lagi besar dari bilik aku dan adik dulu.. dulu abah dah suruh pindah masuk bilik tu dah.. tapi malas, sebab bilik aku yg dulu lagi comel, kecil, macam sarang beruang.. senang citer best-lah ..haha... So, back to our topic, mula2 tengok bilik tu, perhhh.. lagi teruk dari sarang beruang yg dulu.. selepas dua hari aku kemas bilik tu, baru la nampak macam sarang beruang yang comel.. mungkin lagi best dari sarang beruang aku dulu kot, sebab aku dah susun monitor-monitor lama yg ada dalam bilik tu..huishh bertingkat-tingkat(kalah komik aku).. Its look so retro la...bestnya sarang bear aku ni.. dah la besaq, duk sorang-sorang plak.. hahah tercapai jgak la cita2 aku  nak bilik sendiri.. whahaha.. tapi kadang-kadang Iba join tidor skali.. rindu kott.. lama tak jumpa.. maklumlah, abang dia ni balik setahun sekali je..
Lebih kurang macam ni la aku susun monitors tu.. SMART~
DISCLAIMER : gambar ni google jer.. xsempat snap hari tu.

Back to university's life, aku kini duk sebilik dengan Acap, roomate baru who used to be my housemate..(camna lah buleh jadi camni.. huhuhu)..well no problem with me, neither with him.. we all a grown-up.. need to be matured and profesional..hahha.. kadang kadang pergi kuliah bersama, monteng bersama.. makan bersama.. Dalam rumah ni, bilik aku je ada 2 orang duduk, bilik lain suma sorang2...yg bestnya, bilik kami ni dah macam port lepak plak.. satu rumah layan movie skali, tempat meeting masalah rumah.... hahha~

Kontrak ngan tuan rumah dah nak tamat.Kenalah cari rumah baru.. boleh je nak sambung balik.. tapi apartment ni banyak prob la.. kami nak pindah... tpi aku nak sangat bilik sorang-sorang... huhuhu~..

but, best thing of having roomate is we keep each other back.. if i  overslept, he wake me up & vice versa.. if I lagho with my laptop, he remind me.. humphhh.. tapi lagi best kalo duk sorang2 kann~ hahaha..sekarang ni, aku rindu rumah.. macam mana sarang beruang aku tu..

p/s: kan best kalau ada soulmate(bini)... hehehe

2 comments:

gEe said...

eheh.. same as me. dok penoh dpt bilik single. menci tau. haha

sy perasan la, selama sy ber-having rumate ni, x penah la die jd bestfren. stkt fren je. hekhek.

Fay said...

To gEe.. well it's up to us to take the first step.. tangan yang menghulur lagi baik dari meminta kannn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...