Tuesday, March 29, 2011

3 THINGS

Bbbrrrlllll~..sejuk nyo~... angin yang sepoi2 bahasa menghembus tetiba menjadi sedikit kurang ajar. Maka, berterbanganlah bersama debu-debu ke mata ku. cheit~!! abes berair mata aku, kepedihan. YUP, aku dah kembali ke Mansoura, tempat dimana aku berhempas-pulas mengejar segulung ijazah dan yang pastinya bukan sekadar itu yang aku cari disini. Perjalanan 15 minit ke Kuliah al-Tib amatlah menyeronokkan, tapi aku akui, agak sukar untuk memulakan langkah pertama..ngeh3x~

DISCLAIMER : Ni bukan lukisan aku.

Penggal kedua yang best.

Perasaan aku lepas masuk penggal kedua bagi tahun 2 ni semacam je.. rasa happy & rajin je.. hahaha. bagus2x semoga tak luntur semangat ini. Mungkin dah ada kesedaran diri, rasa tanggungjawab dah keinginan untuk berjaya. Masalah yang timbul cuba aku hadapi dengan tenang dan secara terbuka/positif. Examination is around the corner and I'm trying to cover all the topics. Setting my goal and shifting to the top gear. tak lupa tekan button NOS. baru laju..ngeh3x.. tapi aku mesti ingat, it is not about speed. kenalah pelan-pelan kayuh, jangan sampai otak penat.(petikan dari lagu "Ku berlari")

Tak Nak Malas-Malas Dah (DISCLAIMER : Bukan lukisan aku juga)


Kisah seorang gadis.

Ini cerita tentang seorang budak perempuan kuliah aku. Agak comel la, aku paling suka bila dia pakai baju kurung ngan tudung biasa. paling x suka bila dia pakai pelik-pelik.. hehehe. Dia ni asal satu negeri ngan aku. Sebenarnya lama jgak la aku 'usha' dia. dari tahun lepas lagi tapi tak pernah pon sembang ngan dia. [secret admire la ni...hahaha~]. Dari pemerhatian aku, dia ni ok-lah. ada banyak jgak kelemahan & kekurangan (ada ke pakai spek cam tu?? haha.. pelik punya pempuan) tapi ada juga kelebihan (matang jgak cara pemikiran dia ni..) Satu lagi tentang dia, dia pon seorang blogger dan blog dia suma tentang hidup dia, kawan, politik, ex-balak dia dan seorang laki yang dia tengah usha..[Adoyaii.. pompuan ni x abes2 citer psal Ex dia, pastu citer psal mamat tu plak.. hampehh tol la].But, all I can say is, there is something about her that keeps attracting me (mungkin sebab ada setan-setan duk main belakang aku ni). Although I know that it just a love bug, the same-old-thing that keep happens to me all the time. Thus, I decide to ignore her, remove her blog from my bookmarks(after months of being anonymous) and hoping she change her blog url(sebab dah terpahat url dia kat pala otak aku). So, blah ko dari hidup aku.

Quote of the day " if she was meant for you, try to leave her and if she keeps appearing, then she yours..ngeh3~"

By the way.. sejak dua-menjak ni mata kami asyik bertembung je.. lama plak dia pandang aku.. direct to both eyes, macam ada something jer.. ahahaha. It's not confidential, I got potential. hahaha~

Politik Malaysia yang makin Hampeh~!! (sucx lol).

Aku dah muak dengan kerenah politik Malaysia. Rata-rata ahli politik Malaysia lebih bersifat bodoh dari bersikap profesional. Tak kiralah dari parti kerajaan atau pembangkang, mahupun pemimpin atau penyokong, semuanya SAMA. Inikah pemimpin kita?? Harus kita ingat, pemimpin kita melambangkan negara. Masuk je parlimen, start la tuduh-menuduh, caci-mencaci, baik tak payah jadi pemimpin. Bukannya nak selesaikan permasalahan ke, mencari penyelesaian ke. Ni tidak, mesti nak menangkan parti masing-masing je. Sampai isu-isu remeh pon nak libatkan parti politik. Come on la. Arghhh.. aku dah muak~!!!

DISCLAIMER : Ni pon bukan lukisan aku

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...