Tuesday, March 1, 2011

FINAL WAVEeee~~

aku ada tengok citer ni..baru je keluar tahun ni.. tahun 2011...hyper-best compare dengan season-season predecessor dia..dan yang aku tengok ni adalah versi negara asal usul dia.. bukan versi re-make dia kat amerika shit nuh....versi re-make dia aku x brapa suka.. xde feeling tengok.... kalo time kecik2 dulu boleh lah jgak aku layan versi amerika tu.. tp skarang malas arhh.. citer x best.. dahlah alter jalan citer dia... mana lah  aku nak ada feel...citer ni aku baru je download.. baru 3 episodes je released kat tenet.. hahahahau.... nak tau citer apa?? ni dia citer tu ......

GOKAIGER~!!!
apa benda yang berbeza sangat citer ni kalau nak dibandingkan seasons belah atuk-mak-nenek-dia ialah dia boleh bertukar @ henshin jadi atuk-mak- nenek-dia.. perhhhh... tak pasal-pasal aku kena refresh balik memori aku pasal super sentai ni... x banyak yang aku recall.. ingat ckit2 je... Abaranger, Magiranger, Gaoranger.. hahhaha... yang ni dah versi baru... masih fresh lg dalam hotak aku walaupom x tengok abes(sebab adik bongsu aku duk layan seasons ni, aku dah sibuk sikit time ni.. dah tua la katakan).. tapi kalo Jetman, Goranger, Goseiger, Gekiranger... aku x brapa ingat.. yang aku ingat Jetman je(legend citer ni).. hahha dulu ada keluar tv3(kalo x silap) time skolah rendah dulu.. hahahahaha....

Yang paling suspens skali pasal siri super sentai kali ni dia ada tunjuk watak yang femes dalam arena henshin ni.. siapa lagi kalo tak Kamen Raider Triple O/ OOO..yang aku wat jadi blogger profile pic tu..

Bila lah watak aku nak kluar ni.. suspen2..
hahhaha... menarik citer ni~!!!!.. ada paedah nya kalo tengok citer ni..antara nilai murni dalam citer ni of course-lah kerjasama/teamwork, keberanian menentang kejahatan, harapan, dan pencarian sesuatu yang bermakna(dalam siri ni diorang cari harta karun), yang penting sekali dia nak sampaikan dalam citer ni adalah menghidupkan warisan orang-orang terdahulu(power ranger zaman dulu la).. tak macam kita... Wau terputus tali terbang ntah kemana, Gasing tersebek atas tanah, abes bocor tayar keta aku, batu seremban jadi simen rumah.. Tau-tau duk puja PSP, PS2, LAPTOP, FACEBOOK, Barbie Dolls..

Tu lah orang kita..bila aku tengok power ranger ko cakap tak matured... tak nanti aku kena tengok citer Brad Pitt ke, Angelina Jolie ke, CSI ke, HOUSE ko, Grey Antomy  larr...hahh terkelu lidah ko!!!.. ni kalo aku wat profile pic power ranger suma pakat duk condemn... tau2 je tu gambar power rangers.. dah kantoi dah kau tengok power rangers... hhaha came on lah... budak2 90-an ni mmg wajib membesar dengan citer2 power ranger, oltroman ke, Zaman dulu bukan apa pom, balik skolah tengok tv.. paling2 canggih pom main emulator king kat PC pentium II.....kalau tak tau benda ni memang bukan geng 90-an lar tu.. kalo budak 90-an tp xtau/buat2 tak tau tu... zaman dulu dia tau main PSP la, cam budak skarang je... atuk dia tolong belikan.. hahahah... takpom dia dulu membesar kat UK,, hek eleh ORANG ASLI UK pom tau apa tu Power rangers.. orang kita je hyper..

okey dah la tu, melalak je aku tau.. last skali FINAL WAVEeeeee~~
BYE byE....

1 comment:

Firdaus Life said...

macam cite power rangers jah faisal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...