Thursday, February 3, 2011

kami masih disini... berharap

Hari ke-6[ 02/02/2011 ]

malam tu pukul 4.41 pagi, aku terima satu panggillan telefon.. aduhh sapa la yg call malam2 ni..tengok no. cam kenal.. ehh mama call lar.. angkat2..sayu je aku dengar suara mama, macam nak nangis.. "mama abe okey.." satu ayat yang membuatkan perasaan mamaku tenang.. tapi masih ada kebimbangan dibenaknya.. banyak yang dia tanya.. makanan okey, sihat dop.. ada tembak2 dop.. aku jawab "ada lg makanan, sihat, xdok rusuhan sangat kat cni.. kecik2 jah"...lpas dah lama berbual ngan mama.. passing cakap ngan abah plak.. "jangan keluar rumah!!, kalo ye pon gi dalam group.." tegas seorang bapa
aku replied "yess sirr..!!" sempat lagi aku bercanda ngan parent aku.. hahha
  
pagi-pagi hari tu, kecoh satu rumah hari ni... suma pakat duk hepi-hepi.. internet dah ada balik..ahahaha~! alhamdulilah... terus aku on9.. login fb, ym check e-mail.. haha.. ada jgak sahabat2 yang bertanyakan kabar.. terima kasih sahabat.. Petang tu, lepas buat post kat blog aku, pastu aku berYM dengak kakak sulong aku.. haha.. best nyo.. cakap punya cakap.. aku suh dia oyak kat abah ngan mama suh on9..tunggu kjap, mama pon on9.. lama lah aku berbual.. pasal mesir, pasal M'sia.. bila mau balik ....

Malam tu, pukul 3 pagi baru aku tido... tak pasal2 aku stadi sejarah mesir plak.. owhhh baru ku tahu apa yg terjadi.. melalui sumber al-Jazzera.net..

Hari ke-7[ 03/02/2011 ]

Berita Harian cakap.. M'sia dah antar bantuan.. okey ler..aku tunggu je.. datang lar amik.. banyak budak komplen apsal lembab sangat ni..memang betul.. bukannya aku nak kutuk ke apa.. cumaa.. kami bimbang perkara rusuhan ni berlanjutan..cepat2 ler amik tindakan.. terutama kami yg berada di pinggiran ni... alhamdulilah ada reaksi dari M'sia.. tut..tut.. pegawai cakap askar amik kitorang pastu antar ke Jeddah jer.. balik ke KL sendiri tanggung..yang buat aku bengang nya.. kat Berita Harian, TV3, Utusan diaorang cakap kerajaan support 100% selamat sampai kat MALAYSIA.. tapi len citer.. apa nie.. bukanya kami x bersyukur..bukan juga nak paha lagi walaupon betis dah di hidang..... tapi jngan la duk TIPU RAKYAT..bagi berita x sahih... bengang betol lar... lantaklah ko nak cakap apa.. aku nak selamat jer.. jangan sampai kami disini terkapai2..sudahhh..... Petang tu kami terima berita.. esok askar akan datang amik kami antar ke Alexanderia.. masuk jer Isyak dah tukar plan.. xjadi plak esok.. hari sabtu plak.. sebab esok rakyat mesir nak wat protest besaran kat Alexandria.. kang aku dah cakap.. yang lambat sangat antar bantuan tu apasal.. benda camni lah aku takut jadi nya..bila keadaan dah makin buruk...
alih2 tukar tarikh plops.. kang aku dah cakak doh,, nok travel time tngah gawat camni??.. dahla Alex tu tempat orng wat rusuhan

Malam tu, member aku yg duk kat umah bawah(panggilan manja dia Boo yg juga housemate Aiman..) ajak  kami satu rumah makan kat umah dia.. terbaik lah kau Boo.. didalam kekacau-bilauan tu, ukuwah kami masih lagi kuat.... alhamdulilah..Thank You ALLAH..

1 comment:

Firdaus Life said...

semoga mu selamat dan elok je faisal :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...