Wednesday, February 2, 2011

huru-hara winter breaks : part II

Hari ke-4

hari ni, kawan aku yang juga roomate(Acap) aku bertanya "oii, Faisal.. ko xmau refill stock makanan kau ke?
aku tengok stok kau dah abes dah" aku tanya dia balik "apasal.. ko nk pau ke?"  dia pon jawab. " xlah...Pak arab suma dok shopping sakan dah tu, makanan pon, dah nak abes kena sapu kat kedai tu..licin baik ko pegi sopping dulu.." ...."laa.. teruk sangat ke mesir skarang ni.." jawab aku yang tak kisah sangat pasal makanan ni..yang aku risau ni pasal pasport aku ni.. tak amik lagi kat opis..Tanpa membuang masa, aku pon cepat2 la mandi...dah sudah mandi, aku tunggu zohor dulu.. pastu aku rempit (jalan kaki je) ke opis madam Syaima dengan mamber aku sorang lagi, Afiq..yang Acap ngan Jimmy tu dok sibuk shopping stock makanan...


sampai je kat opis tu.. madam Syaima xder..tp adalah jgak 2-3 orang duk menunggu.. nak amik pasport jgak kot..duk tunggu punya tunggu.. ada la sorang budak pempuan yang comel bagi signal kat member dia, dia tunjuk2 kat skrin tv sambil jeling kat aku(aku ingat tengah usha aku ke tadi rupa2 nya hahaha..) aku pon pegi la tengok tv tu.. ooowhh..berita psal rusuhan rupanya, airport Alexanderia kena bakar@bom..bahaya jgak ye.. ada kematian lagi..sebelum ni aku tak berapa kisah pon psal benda ni..ingat lama2 reda lah benda ni. rupanya makin teruk.. cuak jgak..last-last madam xdatang.. kami balik lah rumah..time tu tengah hujan plak.. sejuk nye.. aku pom merempitlah laju2...bila nak sampai rumah tu.. aku singgah kat kedai sebelah rumah ni..
beli makanan sikit.. dalam kedai tu jumpa Aiman, budak yg duduk kat 1st floor apartment aku(rumah aku 2nd floor..) aku berbual ngan dia kjap.."mesir dah nak bertempur dah ni.. Nanti TUDM akan amik kita pastu hantar ke Jeddah, Arab Saudi..PCM(perubatan cawangan mansurah) cakap suh ready pack barang limit 10 kilo" itulah yang Aiman bagitahu aku..makin lah aku bimbang. aku ni, pasport x amik lagi.. karang x iktiraf sbagai warganegara Malaysia kan susah.. xboleh balik kang..selang 30 minit.. aku try call madam.. xder sapa yang jawab. adoii.. Madam, lu mau langsi sama gua kaa..

dengan hati yang bercelaru, aku bergegas keluar rumah ke opis..alhamdullilah hujan dah berenti...sesampai je kat opis.. madam xder.. tapi dah boleh amik pasport dah.. adalah 4-5 orang tengah amik pasport..kat opis tu jumpa ex-housemate aku, Rafi.. lepas register nama kat brader senior tu, aku berbual ngan dia.. aku cakap kita kena pegi Jeddah pasni.. tut-tut.. senior yang jaga registeration tu mencelah.. dia cakap x kompem lagi gi Jeddah.. Dalam perancangan je.. aku tanya kat senior tu nak buat apa skarang ni.. dia cakap prepare je.. be alert.. aku menjawab "bereh boh~!"....apa-apa pom, hatiku dah sedikit lega sebab dah dapat pasport tu..
balik rumah je budak2 ni dok sibuk discus pasal masalah ni...

hari ke-5

lepas subuh, Acap duk packing baju2.. dia cakap yang pelajar2 Alexanderia dah diangkut balik oleh kerajaan M'sia...aku pon kemas lah jga baju2.. pack dalam bagpack aku je.. diaorang bagi limit 10 kilo.. aku pack baju-seluar dan laptop je..tengok kat atas meja, ada buku Phisiology & Anatomy yang akak aku bagi pinjam.. hari tu dia mesej aku tanya mana buku tu.. dia nak guna. aku cakap la aku bawak datang mesir..tak tahu plak dia nak guna lagi.. sayang plak nak tinggal.. aku pun packlah skali..

petang tu aku pegi beli nasi ngan ayam masak merah kat Ridz (restoran masakan M'sia). xramai orang hari ni ney~!.. sempat lah berbual ngan senior yg keja kat situ.. tanya2 punya tanya baru tahu hal sebenar.. bapak delayed nya aku ni.. nhhahaha...hari ni x banyak konflik daa..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...