Monday, September 6, 2010

S.A.F.E~!

akhirnya.. selepas 3 flight berderet (yang memenatkan)..
selamat juga sampai kat Malaysia.. huishh~!
sepanjang perjalanan aku [lebih kurang 2 hari]
banyak jugak aku pelajari..

bak kata orang tua-tua...
"jauh perjalanan, luas pandangan"



pada penerbangan pertama dengan Gulf Airlines
servis yg disediakan agak memuaskan..
[penerbangan ni mengambil masa 3 jam ke Bahrain]
lepas landing... sampailah kat Bahrain..
pastu naik bas , then gi ke hotel(xbrapa ingat nama dia)
di sana,,,... aku and the geng..
kitorang check-in.. 5-stars jgak lah hotel tu....
aku dapat bilik single/sorang2
huishh best giler.. privacy !!

sampai tu kat malam sekitar kol 1.15 a.m
pas masuk bilik.. gua settle barang2 jap
pastu gi semayang kat surau.. smayang isyak..
sempat lagi trawih 8 rakaat + 3 rakaat witir...[alhamdulilah]
pkol 2.30 a.m pergi dining room..
perghhh~! makanan best giler.. wa tibai banyak gak lah..
yelah sahur kan... mesti reload bayak2 dok..

lpas sahur, aku balik bilik..
mandi kejap(lama sbnarnyo..)
mandi dalam bath tub.. hahahaha~
lpas mandi, barin atas katil sambil tengok tv..
lpas langit dah cerah ckit.. aku pon masuk tidur[dasar drakula]

tetiba aku terjaga.. tengok jam dah pkol 5.55 p.m
alamak!!! dah nk kena tolak ke airpot dah nie!!...
tergesa-gesa lah aku untuk check-0ut dari tempat tu..
ingat diorang nk bagi meals untuk bukak pose..
rupa-rupanyo hampehh....

FLIGHT ke-2 (yg ni ngan Gulf Airlines jgak)
biasa jah.. naik flight.. tidur kejap..
tengok citer Kick-Ass, House,CSI
makan, minum... pandang sana,, pandang sini....
pastu nak landing tu, ada budak kecik sebelah aku muntah..
alamak... bapak dia pon terkalut-kalut.. nak wat camne..
aku pon degan baik aty nyo menghulurkan
beg kertas kat bapak dia
hahahahhahaa~~!! hepi nyo dapat tolong orang,,,,

Flight ke-3(ni flight domestik)
setibanya aku kat KLIA..
aku teman member aku gi kaunter MAS
dia amik flight MAS..aku amik Air Asia..
dia naik kat KLIA, aku naik kat LCCT..
so, lpas antar dia,, aku pon gi kat stesen bas...
time ni aku dah terpisah ngan geng2 lain yg naik Air Asia...
huishh paroks molep... tinggallah aku keseorangan..
agak cuak jgak.. tapi.. aku adalah lelaki,,,hahahaha~

pastu nak pendekan citer, sampai lah aku kat Kola Ganu..
hepi molek bila dapat jumpa famili....

agak menarik jgak bila aku pikir...
baru 2 hari lepas aku kat Mesir,, skarang kat Malaysia dah
yang pastinya pengalaman itu paling bermakna

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...